Ερμίνα


-Είμαι η Ερμίνα! μου λέει.
-Πού ξέρω εγώ; της απαντώ.
-Συναντηθήκαμε την περασμένη νύχτα.
-Εγώ έλειπα την περασμένη νύχτα.
-Κι εγώ έλειπα.
-Ε! τότε, θα είσαι το κορίτσι που κρύφτηκε στην τριανταφυλλιά του κήπου. Σε θυμάμαι. Διαμαρτυρόσουν λέγοντας ότι δεν είχε κανένα δικαίωμα, στον ουρανό, εκείνη η φωτεινή σφαίρα.
-Δεν διαμαρτυρόμουν, έκλαιγα.
-Έχεις δίκιο, είχα εκλάβει εκείνα τα αναφιλητά ως διαμαρτυρία. Αλήθεια γιατί έκλαιγες;
-Μα γιατί δε μου χάιδεψες τα μαλλιά.
-Μα δε σε ήξερα!
-Δεν ήταν ανάγκη να με ξέρεις, το πρόβλημα σου ήταν ότι δε με έβλεπες.
-Μα, ήταν σκοτεινά στον κήπο.
-Δεν ήταν σκοτεινά στον κήπο.
-Ναι! είχε φεγγάρι ο κήπος. Όμως,  ήταν κόκκινα τα χέρια σου. Θυμάμαι, σε πλήγωσε η τριανταφυλλιά.
-Όχι! Αυτό το κόκκινο το φέρνω μαζί μου από παλιά, ήταν το δώρο σου.
-Είχαμε γνωριστεί ξανά;
-Ο ταχυδρόμος, όταν ήρθε φέρνοντας εκείνο το μαχαίρι με τη φιλντισένια λαβή, με βεβαίωσε πως ήταν δώρο σου.
-Μα ποια είσαι;
- Καμία! Η άλλη έλειπε.
-Τώρα θυμάμαι, είχα χαρίσει, παλιά, ένα μαχαίρι. Πού ήταν εκείνη;
-Στον ουρανό.
-Είχε πεθάνει;
-Όχι! Τραγουδούσε ένα βράδυ και καρτερούσε. Κι εκεί, καθώς τ’ αστέρια τρεμόπαιζαν, έφυγε. Περπάτησε στον ουρανό κι χάθηκε.
-Εσύ; για να σε ιδώ της μοιάζεις! Όμως, αυτή την έλεγαν Μαρίνα. Της άρεσε να της χαϊδεύω τα μαλλιά.
-Τι άλλο θυμάσαι;
-Έκλαιγε!
-Γιατί έκλαιγε;
-Έλεγε πως θα με χάσει.
-Κι εσύ τι έλεγες;
-Δεν ήξερα τι να πω.
-Τώρα ξέρεις;
-Όχι!
-Κι έζησες τόσα χρόνια χωρίς απάντηση;
-Επέζησα! Τι απέγινε το μαχαίρι;
-Χάραξα μ’ αυτό τις φλέβες ενός δένδρου.
-Πού;
-Να! εκεί στον κήπο!
-Οδήγησε με!
»Α! την νιώθω τη γραφή στα δάκτυλά μου, όμως δε βλέπω. Τι είναι αυτό το ρευστό που κυλάει πάνω μου;
-Είναι το δάκρυ!
-Πού βρέθηκε, εδώ, αυτό; Ποια είσαι;
-Η Μαρίνα!
-Δε σε γνωρίζω.
-Συναντηθήκαμε την περασμένη νύχτα.
-Η περασμένη νύχτα είναι η μισή ζωή μου, πότε ακριβώς συναντηθήκαμε και πού;
-Συναντηθήκαμε στον κήπο, τότε που κρύφτηκα στην τριανταφυλλιά.
-Ποια είσαι;
-Η Ερμίνα!
-Α! τώρα σε θυμάμαι. Συναντηθήκαμε στον κήπο, την περασμένη νύχτα. Ήθελα πολύ να χαϊδέψω τα μαλλιά σου, όμως, εσύ έκλαιγες.


Βαγγέλης Φίλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Αναγνώστες